3 כללי יסוד קריטיים לקידום אורגני בגוגל שכל מקדם חייב להכיר

כיום אנחנו יודעים כבר שאחוז התנועה לאתר מגוגל מתפלג לכדי 60 אחוז מקידום אורגני

וכ-40 אחוז מקידום ממומן. אף על פי העדכונים העקביים של גוגל, וצמצום המקומות בדף הראשון, חשוב לדעת כי ישנן שיטות  בקידום  אורגני בגוגל וטקטיקות שיכולות להיות שגויות ואף קריטיות שעלולות להביא לתוצאות הרסניות, במיוחד לאחר העדכונים האחרונים  גוגל מאמר זה נועד כדי להפיג כמה תפיסות מוטעות, לקראת אימוץ ויישום גישה יעילה יותר לקידום אתרים. לכן אנו מביאים לכם מאמר שבא לעשות מעט סדר בדברים על מנת להימנע מטעויות הרסניות אלו.

העמסת מילות מפתח

רבים מאנשי הקידום האורגני טוענים שמילות מפתח רלוונטיות רבות ככל שהם יכולים לחשוב עליהם, ולכלול אותם בתוך דף האינטרנט כולל תגיות מטא-נתונים, כותרות ואלט תג לתמונות. התאוריה היא כי על-ידי הכללת מילות מפתח נוספות בעמוד, הסיכויים להעלאת הדירוג בתוך החיפוש האורגני עבור חלק מהתוצאות האלה מגביר מילות מפתח. למרבה הצער, לפרקטיקה זו יש השפעה הפוכה. גוגל מגדירה קידום איכותי ככזה שמבוצע עבור כל מילות המפתח במקומות שונים בדף אינטרנט. לאחר מכן מחולקים לפי מספר מילות מפתח. לדוגמה, Google עשויה לתת יותר משקל  על כותרת.H1  אם נכללו 10 מילות מפתח, כל מילת מפתח תקבל ערך מצד גוגל לפי התוכן וכמות המילים. לחלופין, אם רק 5 ממילות מפתח אחת היו כלולות, מילות המפתח תקבלנה יותר משקל. לכן, אסטרטגית באפשרותך לקבוע את היעד כרשימה קצרה של מילות מפתח תחרותיים או רשימה ארוכה יותר של מילות מפתח תחרותיים פחות-העמסת יותר מדי מילות מפתח ברשימה תגרום לירידת הערך שהוקצה לכל מילת מפתח ויהפוך להיות קטן מדי עבור הדירוגים.

כמה שיותר תוכן יותר טוב! זה מה שגוגל אוהב, נכון?!
אז זהו..שלא בדיוק!

בלוגרים רבים ואתרים משווקים תוכן למנויים על האמונה כי עוד מאמרים ותכנים באופן אוטומטי פירושם עלייה בדירוג מילות מפתח בתוצאות החיפוש האורגני. למרבה הצער, תיאוריה זו נמצאה גם לא תמיד נכונה.

מנועי החיפוש נוטים להקצות ניקוד איכות, בהתבסס על קישורים מאתרים חיצוניים, אשר בדרך כלל מתייחסים כאל קישור כמדד לאיכות ואיתות שיש כאן תוכן מעניין . בעבר הקישורים בדרך כלל היו מרוכזים בדף הבית של האתר שכן זה המקום שבו הרוב המכריע של קישורים היוצאים בעלי המשקל הרב ביותר. הקישור מופץ באמצעות מפת הניווט של האתר. העמסת לינקים נוספים בדף הראשי עם קישורים יגרמו לאתרים אחרים לא לקשר אליו כתוצאה מכך כי ערך הקישור יהיה ירוד יותר. לכן, האופטימיזציה צריכה לקחת בחשבון שכדאי להבטיח כי הוספתם קישורים באיכות גבוהה בלבד בדף הבית. אחרת, ייעשה יותר נזק מתועלת ביחס הנראות בחיפוש בגוגל- בדפים הפנימיים ובבלוגים אתם יכולים להעלות מאמרים וקישורים רבים בהיררכיה הנכונה לפי הזרימה באתר. 

בניית קישורים? כבר לא עובדת!

לאחר עדכון פינגווין של גוגל, מקדמי אתרים רבים החליטו לא להשקיע מספיק אנרגיה למאמצי בניית קישורים. הרבה אתרים עם קישורים רעים איבדו מיקומים במנועי החיפוש שלהם. כתוצאה מכך, מקדמי אתרים חששו שעבודת בניית הקישורים הפכה  למסוכנת מידי. עם זאת, עדכונים אלה נועדו רק כדי להתעלם מקישורים ספאם באיכות ירודה ביותר ועדיין נותנת קרדיט לקישורים איכותיים רלוונטיים.זה נכון שלקישורים מרשתות בתשלום עדיין יש השפעה על הדירוג. אולם, רוב הקישורים כבר לא  גורמים לכאפה מצלצלת מגוגל, אלא במקום זוכה להתעלמות.

רבות הטקטיקות  בנוגע לבניית קישורים מהדור הקודם – כולל הגשות קישורים לספריות באיכות גבוהה, קישורים מבלוגים רלוונטים, תגובות וידיעה לעיתונות – הם עדיין יעילים טקטית, במיוחד אם הם מתוחזקים באופן שוטף. בניית קישורים הוא עדיין משימה הכרחית לגידול מותגים. רק צריך להיות חכם  בבחירה של הקישורים.

כל האינטרנט נכלל כבר באוטומט ב-Google

טעות נפוצה נוספת היא שהכל באינטרנט באופן אוטומטי כלול ב- Google. זה לא יכול להיות רחוק יותר מן האמת. בעיקרו של דבר, מה שקורה הוא כי הרובוטים של גוגל נוטים לגלות אתרים חדשים ואת תוכן על-ידי סריקה קישורים מדף אחד למשנהו, ואז להחליט אם הדף הוא ראוי להיכלל באינדקס שלהם. לכן, עבור דף אינטרנט להיכלל באינדקס של גוגל, קישור מדף אחר שכבר נמצא גוגל חייב להתקיים.

עם זאת, ישנם מחסומים טכניים רבים שיכולים למנוע גילוי באמצעות קישורים. לדוגמה, הרובוטים של גוגל לא בוצעו סריקת JavaScript. לכן, קישורים הקבורים בתוך פונקציות JavaScript סביר שלא ייסרקו. אתרים בדרך כלל המכילים קישורים no-index כוללות פונקציונליות "עומס יותר", חלונות קופצים ומודולים עם תוכן מוטמע ((iframe. ניתן גם להסיר חסמים טכניים או ניתן להוסיף קישור חלופי זה ניתן לסריקה ואינדוקס. ברגע שגוגל מגלה דף אינטרנט, על האיכות הדף לעמוד בדרישות ואז ייכללו באינדקס. יש לקחת בחשבון מאז שקיבולת האחסון אינו מוגבלת בגוגל, תוכן ספאם הישן נשאר לעתים קרובות.

לכן חשוב לזכור כי…

כמות הידע שנוגע לקידום אתרים והדעות המנוגדות על ידי המומחים הוא מדהים. למרבה הצער, הגישות הנעשות על ידי רבים עשוית, למעשה, לעשות יותר נזק מתועלת עבור הנראות של העסק במנוע החיפוש. תמיד מומלץ לעבוד עם מקדם אתרים בעל נHסיון ואמין עם רקורד מוכח של הצלחה, המלצות והמצאות בתחום! 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לייקים, הכנסות והקשר השבור שבינהם

(טריגר- יש פה המוןן לייק/ים)

פעמים רבות אנחנו מגיעים ללקוחות בין אם לפגישות עסקיות שוטפות או בין אם פגישות מכירה, והשאלה שנשאלת הכי הרבה (באמת!) ושחוזרת הכי הרבה היא:" אבל למה אין לי הרבה לייקים?" או "למתחרה שלי יש 700 לייקים בעמוד. תראה כמה הוא מצליח!" נושא הלייקים

קרא עוד »

בואו להתייעץ איתנו

ליעוץ חינם מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: