מאמרי תוכן..לא רק לקידום אורגני

יצא לכם לשמוע מאנשי שיווק את המשפט :" אתם חייבים מאמרים באתר!"? אבל לא בדיוק הבנתם למה? אז דקה לפני שאתם רצים לחדד עפרונות באנו לעשות סדר בדברים בשבילכם בכל מה שקשור לתוכן המאמר ולתרומתו לבעלי העסקים.

קידום אורגני היא שיטת קידום הפועלת במישורים שונים בכדי להגיע לתוצאות. למשל, דרך אחת לקדם את האתר באופן טבעי היא פרסום מאמרים. כאשר אנו מפרסמים מאמרים אנו מעלים את רמת החשיפה לעסק שלנו. תפקיד המאמר הוא למשוך את הקורא ולסקרן אותו להיכנס לאתר שלנו.

למה שהקורא יתעניין במאמר?

הקורא מתעניין בנושא שקשור לעסק או למוצר שאנו מעוניינים לשווק. היום יותר מתמיד, הלקוח מבצע מחקר שוק מעמיק על המוצר/שירות, וכחלק מתהליך זה, הוא קורא תוכן, והרבה! תפקידו של המאמר, מעבר לכלי המספק ערך מוסף לקורא הפוטציאלי. במידה והמידע שניתן לו יהיה אינפורמטיבי, זמין ואמין הוא עלול לשמש כלקוח פוטנציאלי עבורנו.

המעבר מ-קורא פוטנציאלי ל-לקוח פוטנציאלי

כאן נכנסים פרמטרים כגון תוכן המאמר, על מה הוא מדבר, אל מי הוא פונה (קהל יעד) ועד כמה הוא יעיל עבור הקורא הפוטנציאלי שלנו. במידה והמאמר מהווה מידע שימושי ומצליח לעניין את הקורא, אנו מגדילים את ההסתברות שהקורא ישאיר לנו פרטים באתר או  לחלופין ייצור עמנו קשר. כלומר, לבצע המרה. כאשר אנו מפרסמים מאמר אנו בעצם נותנים ללקוחות פוטנציאלים הזדמנות להתרשם מאתנו. כאן, 'ההזדמנות' פועלת באופן דו כיווני. מצד אחד ההזדמנות היא של הלקוח, להכיר אותנו וליצור רושם על "מי אנחנו". מצד שני, אנו, בעלי העסק, מקבלים הזדמנות ל"יחצן" את עצמנו באמצעות המאמר שאנו כותבים.

תוכן המאמר

כמובן שבקלות רבה ניתן לפספס את 'ההזדמנות' ואת הלקוחות הפוטנציאלים. לפיכך, חשוב שהמידע שאנו מפרסמים יראה ידע ומקצועיות. כמו כן, על המידע להיות רלוונטי, ערוך ומותאם לצרכי הקורא והעסק. מחד, על המאמר לחדש לקורא ולאפשר לו ללמוד ידע חדש ובכך להעשיר את עולם התוכן שלו בנושא הספציפי. מאידך, על המאמר לגרות את סקרנותם של הקוראים ובכך לאפשר קרקע לשיתופי פעולה.

מה קורה כשמאמרים אינם מביאים לשיתופי פעולה?

המטרה של המאמרים אינה חד משמעית הבאת לקוחות וסגירת עסקאות. מטרה נוספת וחשובה לא פחות שניתן להשיג על ידי המאמרים היא חשיפה וקידום של האתר באופן אורגני. כך, באופן טבעי, כמות החשיפה למאמרים משנה את המיקום של העסק שלי בפלטפורמה השיווקית הרצויה (לדוגמה, גוגל) ובמקדמת אותו למקומות הראשונים בדף הפרסום.

הכל מתנקז לשתי פתגמים בודדים

1. "התוכן הוא המלך"- תנו לקורא הפוטנציאלי שלכם מידע נוסף, ותגרמו לו להרגיש שאתם המאסטרים בתחומכם. את זה מבצעים על ידי מתן מידע מעבר לשיחת מכירה רגילה. ממש תקנו אותו בידע שברשותכם ובמקצועיות שאתם מפגינים.

2.דברו בשפה של הקורא- אם קהל היעד הוא רופאים, דברו בשפתם הגבוהה! אם מדובר במעצבים, דברו בשפתם המותאמת למקצוע וכן הלאה. הטעות הנפוצה ביותר היא לא להתאים את המאמר לשפת קהל היעד ובכך לפספס אותו ואף לאבד אותו לאבד אותו לתמיד. זכרו, רושם ראשוני, עושים פעם אחת!

בואו להתייעץ איתנו