א. מתחילים עם עץ אתר.
חשוב להבין שמבנה האתר והעמודים הפנימיים הם קריטיים לקבלת דירוג גבוה מגוגל בביטוי חיפוש הרלוונטי לדף. במילים פשוטות, עלינו לפתוח דף לכל שירות שנרצה לקדם אורגנית, על מנת שגוגל יסרוק כל דף בנפרד ובעיקר את הכותרת שנקראת H1 שהיא למעשה השם של השירות.
ניקח לדוגמה – עו"ד העוסק בתחום דיני משפחה, סביר להניח שיש לו שלושה שירותים מרכזיים > גירושין > ירושות וצוואות > הסכמים. כבר בשלב אפיון האתר, עלינו לפתוח תתי דפים לכל שירות כמו הסכמי גירושין, ייצוג בתהליך גירושין, מזונות, גישור במשפחה ועוד. למעשה, כל תת נושא יקבל "שם" משלו, כך גוגל יקדם את הביטוי של הדף. כמובן שיש לבצע מחקר ולבדוק איך אנשים מחפשים, לאיזה ביטוי יש יותר חיפושים כדי לתת לדף שם המתאים לתצורת החיפוש של הגולשים.
ב. בניית אתר שעומד בדרישות של Google
עוד פרמטר המשפיע על קידום אורגני הוא כתיבת קוד נקי, ולכן חשוב מאוד שמפתח האתר ידע לכתוב קוד בצורה נקייה וברורה ויקפיד על פיתוח נכון של האתר. לדוגמה, תגי המתא באתר צריכים להיות כתובים נכון, כך גם התיאור של כל עמוד וגם קידוד ותכנות האתר צריכים להתאים לכללים של גוגל, מה שיסייע לקידום האתר.
ג. בניה נכונה של תפריט הניווט הראשי של האתר
בשורה תחתונה, הגולשים זקוקים לתפריט נוח ואתר ידידותי לגלישה, ולכן יש לאפיין את חוויית המשתמש כבר בתחילת הדרך. חשוב להבין שגוגל יודע לזהות את התנהגות הגולשים באתר שלכם, כלומר במידה וחוויית הגלישה ו/או התכנים איכנם ברורים, הגולש ישהה זמן מועט באתר, כלומר הנטישה תהיה מהירה, מה שמסמן לגוגל שהאתר לא ידידותי ולכן הדירוג יהיה נמוך. אם כך, במידה והאתר יהיה איכותי ויפנה לקהל היעד בצורה מקצועית, אחוזי הנטישה יהיו נמוכים.