גוגל מול פייסבוק: כך תדעו היכן לפרסם

גוגל ופייסבוק הן שתי הפלטפורמות העיקריות שקיימות היום לקידום עסקים. מדובר בשתי דרכים מהירות ויעילות לשיווק באינטרנט שיכולות לשווק כמעט כל עסק, שירות או מוצר בעלויות משתנות. שיטות אלו מאפשרות בין היתר מיקוד ופילוח ספציפי של קהל היעד אליו אנו מעוניינים לפנות ולהיחשף. אולם, לא כל מודעה שנרצה לפרסם בגוגל תתאים גם לפרסום בפייסבוק ולהיפך.

מתי נרצה להשתמש בפרסום בגוגל?

כאשר יש לנו מוצר או שירות שהלקוח מעוניין בו והוא פועל באופן אקטיבי על מנת להשיג אותו. הלקוח שמגיע דרך גוגל מחפש את המוצר, יוזם את האינטרקציה עם העסק הרלוונטי ומעוניין לקבל מידע או שירות אודותיו. הפרסום בגוגל נעשה באמצעות באנר (מודעה גרפית) או מודעת חיפוש שיובילו לדף נחיתה באתר האינטרנט. כך, שבמידה ומופיעה מודעה שאינה רלוונטית יש אפשרות לחסום אותה או לדווח עליה כלא רלוונטית. חשוב לציין שבעוד שגוגל מגיבה לחיפוש של הגולשים, פייסבוק מייצרת את הצורך אצל הגולש. כמו כן, יכולת הפילוח (הגדרת קהל היעד) של גוגל מתבצעת לפי החיפושים שהגולש עורך ברשת. במילים אחרות, גוגל מזהה את החיפוש שהגולש ערך ובהתאם לכך מציעה לו מודעות פרסום רלוונטיות. הדבר יכול לשמש כיתרון וחיסרון כאחד. מצד אחד, גוגל מציגה מודעה לגולש פוטנציאלי שבעבר הביע עניין כלשהו בנושא קרוב. מצד שני, הפילוח מתבסס על מילות מפתח של הגולש ולא על סמך נתונים חברתיים, סוציאלים ודמוגרפיים של הגולשים. מאידך, אחד היתרונות הבולטים של גוגל הוא קיומו של מאגר לקוחות פוטנציאליים כמעט אין סופי ולכן מאגר הלקוחות הפוטנציאליים של גוגל גדול יותר מזה של פייסבוק. מחד, אחד החסרונות של גוגל הינו מחיר פרסום המודעה, שכן, פרסום מודעה בגוגל יקר יותר בהשוואה לפרסום בפייסבוק.

מתי נרצה לפרסם בפייסבוק?

בניגוד ללקוח האקטיבי של גוגל, כאן הלקוח הוא פאסיבי. בפייסבוק הלקוח הפוטנציאלי לא מחפש את המוצר או מידע אודותיו אך המוצר עשוי לעניין אותו במידה מסוימת. כלומר, כאן ישנה אסטרטגית "דחיפה" של מוצר שאולי לא חשבנו עליו אבל הפרסום עורר בנו את הצורך להשיג אותו. כאן יש ניסיון לייצר עניין ורצון אצל הגולש ולא לחכות שהוא יזום ויחפש אותנו. בשונה מגוגל, כאשר אנו נחשפים לפרסומים בפייסבוק- אין לנו את אפשרות או יכולת לסגור אותן. במקרה הטוב, אם הלקוח הפוטנציאלי מעוניין במוצר, הוא יכנס לקישור, ישאיר פרטים ואולי גם יהפוך ללקוח. במידה והוא לא מעוניין, הוא יתעלם מהמודעה. אחד היתרונות של פייסבוק הוא פרסום מודעה בשטח קטן יותר ולכן הוא גם בולט יותר לעין. מה גם שפייסבוק מאפשרת לפרסם סרטונים ותמונות שמושכות את תשומת הלב, בעוד שבגוגל אין את האפשרות הזו. כפי שכבר ציינו, יתרון נוסף של פייסבוק על גוגל הוא מחיר נמוך יותר לפרסום הודעה. מצד שני, אל לנו לשכוח ששטח הפרסום בפייסבוק קטן יותר, לכן יש הגבלה מסוימת לכמות הפרסומים שאנו יכולים לראות ביום בעת השימוש בפייסבוק. בנוסף, בעוד שגוגל מסתמכת בעיקר על ניתוח עלויות וקליקים לפי ממוצע חיפוש של 12 חודשים אחורה(ואף יכולה לחזות עלויות וקליקים לפי תקציב נתון) , פייסבוק פחות מתסמכת על כלים אלו ומאפשרת פרסום ממוקד יותר מגוגל. לכן, בזמן שגוגל משתמשת בביטויי מפתח שהגולשים מחפשים בכדי להציג מודעות רלוונטיות, פייסבוק מצליחה לפלח את קהל היעד באמצעות מאפיינים אישיים כגון גיל, מגדר, תחומי עניין, דפים מועדפים, מיקום גאוגרפי וכו'. כל אלה מאפשרים לבנות פרופיל למשתמש ולהציג מודעות רלוונטיות וממוקדות יותר.

מתי פרסום בפייסבוק לא יעבוד?

השיווק בפייסבוק לא יעבוד כאשר נתח השוק מאוד מצומצם וקשה או כמעט בלתי אפשרי לצמצם ולפלח אותו בפייסבוק. קחו לדוגמה עסק של אינסטלציה. אינסטלטור הוא אדם שמתקן דברים ובדרך כלל נצרוך את שירותיו באופן מיידי. לכן, תקציב של עסק כזה "מתבזבז" על קהל יעד רחב שעלול להיות רלוונטי אך גם לא רלוונטי, כשרוב העבודה של העסק נעשית באינסטנט ולכן יהיה קשה עד בלתי אפשרי לאפיין קהל יעד ספציפי שזקוק לשירותי אינסטלציה בזה הרגע. אלו מסוג השירותים שכשנזדקק להם בדרך כלל נחפש (ונמצא) אותם בגוגל.

בדרך כלל, גם אם מדובר בגוגל או בפייסבוק, תהליך רכישה של לקוח נשאר זהה:

הכרה בצורך >> חיפוש מידע >>השוואת אלטרנטיבות >> רכישה.

שימו לב: שהשוני בין פייסבוק לגוגל נובע בצורך 

גולש שמחפש בגוגל- הצורך אצלו כבר קיים. ואילו פייסבוק 'לקח על עצמו' את התהליך לעורר בגולש את הצורך.

באופן כללי אפשר לומר שהפרסום תלוי בסוג העסק, בגודל התקציב ובקהל היעד שלו. כמובן שכאשר מדובר בעסק קטן ההחלטה באיזה ערוץ לפרסם היא קריטית אף יותר. בחירת ערוץ פרסום רלוונטי לעסק יכולה להוות ניצול מלא של תקציב הקמפיין ולמנף את העסק למעלה. כמובן שבכדי לבחור באיזה פלטפורמה לפרסם צריך לדעת מהי המטרה השיווקית של בעל העסק, יכולות העסק על בסיס הפילוח שלו ולא פחות חשוב- תיאום ציפיות עם בעל העסק.

למרות שהצגנו לפניכם את השיקולים, היתרונות והחסרונות לפרסום בכל אחת מן הפלטפורמות בנפרד, בפועל, הפרסום לא חייב להתבצע רק דרך ערוץ אחד. כפי שכבר ציינו, תלוי בסוג העסק, קהל היעד והתקציב, אך בהחלט ניתן לפרסם ולקדם עסקים בשתי הפלטפורמות הללו. דוגמה טובה לכך, היא עסק המציע הפלגות. חישבו על זה, קידום בגוגל יאפשר לעסק להופיע בעמוד הראשון ובכך גולשים אקטיביים שכבר מחפשים ומעוניינים בהפלגה ישאירו פרטים או יצרו קשר. בנוסף, קידום בפייסבוק יעורר את הצורך של הגולש ברכישת ההפלגה (על ידי קידום ופרסום נכון), למרות שהגולש לא חשב על הרעיון או התעניין בו לפני כן. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו להתייעץ איתנו

b-digitali

ליעוץ חינם מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: