למה חשוב לפתוח דף עסקי בפייסבוק?
דף עסקי בפייסבוק הוא כרטיס הביקור שלכם ברשת החברתית הגדולה בעולם וחשוב לנהל אותו בצורה אפקטיבית להשגת המטרות העסקיות. כמו אתר אינטרנט שצריך כל הזמן לתחזק, לעדכן ולקדם כך גם דפים עסקיים בפייסבוק. המטרה היא לבנות קהל אוהדים גדול ודינאמי, ליצור עם פעילי הדף אינטראקציה מתמדת שתוביל למעבר לאתר או לגידול במכירות. כיום מדובר על למעלה מ- 15 מיליון דפים עסקיים בפייסבוק – והרבה מאוד פוסטים ותוכן שגודש את הרשת. עבור המותגים, הקושי להיכנס אל ה-FEED של הצרכן הפרטי הולך וגובר, כמו גם הקושי להתבלט ולהישמע. אז איך בכל זאת מייצרים תוכנית עבודה וכללי אצבע שיעזרו לנו למקסם ולהבטיח עבודה טובה של המותג שלנו ברשת?
1.מיתוג הדף
עיצוב הדף חייב להיות אטרקטיבי ככל שניתן, כדי למשוך אתת הגולשים פנימה. פייסבוק הוא מדיום ויזואלי ולכן, יש לשים דגש על תמונת הנושא של הדף, תמונת הפרופיל והתמונות שמועלות לדף. בחרו תמונות מעניינות ומרשימות אך כאלו שמזוהות ומיוצגות עם המותג או העסק. דוגמה טובה לכך יכולה להיות חברת קוקה קולה- היות והלוגו שלה בצבעים של אדום ולבן, מוטיב צבעי כל המותג בפרסומות הם אדום ולבן. זכרו: רושם ראשוני נקבע בטווח של מספר שניות וניתן לייצר אותו רק פעם אחת!
2.בידול ותכנים
אמנם צרכנים מצפים ממותגים להציע מבצעים והנחות בעמודי הפייסבוק שלהם – אבל זה לא מספיק. העמוד צריך להוות פלטפורמת תוכן מבדלת. היום יותר מתמיד, תוכן אטרקטיבי ורלבנטי הוא תנאי סף למותג שרוצה להשמיע את קולו. יותר ויותר ארגונים מבינים שמנהל שיווק צריך ללמוד לחשוב כמו מנהל תוכן, או כמו עורך של עיתון. גם מוצר משעמם צריך סיפור מעניין, וכוחו של סיפור טוב שהוא נחקק בזיכרון, מחלחל ומניע לפעולה. לכל תוכן יש לצרף תמונה. התמונה חייבת להיות מאתר שניתן להוריד ממנו תמונות חינם (חשוב לשים לב לאותיות הקטנות), או מאתר שניתן לקנות ממנו תמונות או תמונות שצילמתן לבד. בשום אופן אין להשתמש בתמונות מגוגל. זה עלול להוביל לתביעות משפטיות. בסופו של דבר, אתם צריכים להמציא את הטוויסט בעלילה ולשאול את עצמכם: "איך אני שיניתי את פני הדברים ללקוח הבא שלי?"
3.תזמון העלאת תכנים- תזמון, תזמון תזמון!
החלטתם לצאת לחופש, או שמחר צפוי לכם יום מלא בפגישות ולא תהיה לכם אפילו דקה לעדכן את עמוד הפייסבוק שלכם! אל דאגה, אתם לא חייבים לוותר על זה. פשוט צריכים להתכונן לכך מראש. לכתוב את הפוסט או הפוסטים ובאמצעות מנגנון התזמון של פייסבוק לפרסם אותו בזמן שתבחרו. כך תוכלו לכתוב מראש פוסטים לימים הבאים ופשוט להוריד לעצמכם את הדאגה הזו מהראש. שימו לב כי פייסבוק היא רשת דינמית, לכם השתדלו לא לתזמן יותר מידי רחוק כי חשוב שהעמוד יהיה מעודכן ומחובר לאירועים בעולם האמיתי, כמו כן שימו לב שבפייסבוק עדיין לו המציאו מנגנון שמשיב בשמכם לתגובות הקהל, אז חשוב שתישארו מחוברים.
טיפ זהב: השעות הכי נצפות בפייסבוק הן ביום ראשון בין 8:30 ל-9:30 ויום שבת בערב מ-18:00 ואילך. בשאר ימי החול בין 8:00 ל-9:30 (לא כמו ביום ראשון). ושוב בין 18:00 בערב ועד 2:00 לפנות בוקר. יש לפעמים הפסקה בחדשות וכאלה, אבל הפסקה קטנה לא גדולה.
4.תדירות העלאת תכנים
חשוב לעדכן את הדף בתדירות גבוהה, כדי לא להעלם מהראדאר של האוהדים ויש חשיבות רבה לשעות בהן אתם מעלים עדכונים, כמובן שהזמנים משתנים בהתאם לקהלי יעד. אנשי עסקים גולשים לרוב בשעות הבוקר ואמהות בשעות הערב. שימו לב כמה לייקים או חשיפות מקבל כל פוסט ובאיזו שעה ולפי נתונים אלה תדעו מתי הזמן הנכון והאפקטיבי ביותר עבורכם להציף עדכונים בעמוד.
5.קידום פוסטים ממומנים
עם כל הצער שבדבר, פייסבוק ממשיכה בצורה מגמתית להפחית את כמות התוכן ממותגים שהיא מציפה למשתמשים בצורה אורגנית (ללא תשלום). אם עד לפני שנה שנתיים אפשר היה לדבר על אחוז של כ-10-15% מחברי עמוד כלשהו שנחשפו לפוסט שהועלה אליו ללא קידום, היום אנו משערים שהמספרים צנחו לכיוון ה-2-3%. הכינו את תוכנית התוכן שלכם בהתאם לתקציב שלכם, ותקצבו קידום לכל פוסט שאתם משקיעים ביצירתו. לפעמים שווה להוריד את מספר הפוסטים החודשיים – כדי שכל פוסט יוכל ליהנות מתקציב קידום שימצה את פוטנציאל החשיפה שלו לחברי העמוד וקהלים נוספים. חלקו את תקציב הקידום שלכם לפי מטרות העמוד. תקציב לפייג' לייקס אם ברצונכם להגדיל את תפוצת העמוד ולחפש קהלים חדשים, ומימון פוסטי תוכן להעלאת האינטראקציה בעמוד.
הערה אחת חשובה: בניגוד לדעה הרווחת, כמות גדולה של לייקים אינה מעידה על פעילות של דף עסקי. כמות גדולה של לייקים יכולה להיווצר גם בגלל קמפיין של קוקה קולה שנעשה לפני 3 שנים. על מנת לדעת אם דף עסקי פעיל יש לבדוק את כמות ה-TAT (Talking About That ) או בגרסה העברית של פייסבוק 'מדברים על זה', הכפתור שנמצא ליד הלייק.
6.תחרויות ופרסים
אנשים אוהבים לקבל פינוקים באדיבות הדף ולכן, מומלץ מאוד ליצור תחרויות נושאות פרסים בדף, כגון ספרו לנו על טיפ מנצח או על חוויה אישית שקשורה לאופי המותג ולשירותי העסק. התחרויות יעודדו את האוהדים להשתתף בדף, לשתף את חבריהם וכמובן שהפצה או קידום של תחרות תביא בעקבותיה אוהדים חדשים.
קידום אורגני VS קידום ממומן
קידום ממומן בפייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק לעסקים, הוא אחד הכלים היעילים והזולים שיש היום בעולם הדיגיטלי להציע לעסקים.
זוהי פלטפורמה נפלאה לאפשר לעסקים לקדם את התכנים שלהם במגוון דרכים. במידה ומדובר בצעד הראשון שלכם בפרסום בפייסבוק או לקוח בעל ניסיון רב בפרסום בפייסבוק, עדיין יש לייצר אסטרטגיה שיווקית לקידום נכון של העסק.
בפגישה, נאפיין את הצרכים של העסק לצד הציפיות אל מול התקציב החודשי שייקבע ועל ידי יצירת תכנים המיועדים לפרסום ממומן שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר.
רימרקטינג – שיווק חוזר בפייסבוק
באמצעות כלים שיווקיים שפייסבוק נותן לנו ניתן לייצר מאגר נתונים שמתבצע באמצעות העתקת התעבורה, צפיות בוידיאו בעמוד העסקי / קמפיינים, ניתן לבנות קהלים חדשים ורלוונטיים ומדוייקים יותר עבור הפרסום.
דרך נוספת שנוכל להיעזר ברימרקטינג היא בשכפול קהל זהה לקהל הקיים. האלגוריתם של פייסבוק יודע לייצר קהל דומה לקהל היעד הרצוי וכך נוכל להגדיל את הדאטה הצבורה ולהרחיב אותה ברשת.
קידום אורגני בפייסבוק
שיווק אורגני בפייסבוק מתייחס לכל קידום שאנו עושים מבלי לשלם למערכת של פייסבוק. כיצד אנו עושים זאת? פשו מאוד! כולנו יודעים כיצד ליצור תוכן ולעלות אותו. אך בשונה מהפרופיל האישי שלנו הפרופיל של הדף העסקי חייב להיות בעל תכנים מקצועיים ועניניים שיהוו ערך בעייני הלקוחות שלנו ויגרום להם להמשיך ולהכנס לדף העסקי.
לשם כך עלינו להעמיק את ההבנה שלנו בתחומי העניין ולהיות מוכוונים לקהל היעד בתוכן יצירתי ואיכותי.