הדרך לאסטרטגית פרסום מנצחת!

שנת 2018 אוטוטו מסתיימת לה. בעידן הרשתות החברתיות שלא מפסיקות לקום ולהשתכלל, ועם הפיצ'רים החדשים של גוגל אנחנו כבעלי עסקים רוצים שטח פרסום בכל פלטפורמה מצד אחד, אך מצד שני מוצאים את עצמנו בלי תקציבים מתאימים לכל הכלים בו זמנית. אז איך מתכננים את כל ההתרחבות והחשיפה לקהל היעד שלנו? כיצד מגיעים לכולם בכל הפלטפורמות עם התקציב הנתון שבמרבית המקרים אינו מספיק? בעת תכנון אסטרטגיית שיווק, אנחנו בוחנים מספר משתנים שיקבעו את תקציב המדיה, אופי וסדר פעולות השיווק.

אז בואו נדבר תכלס, איך? כמה ולמה?

קיימות 5 נקודות קריטיות שעליכם להכיר כדי להשיג אסטרטגיית שיווק מנצחת:

  1. יעדים- אנחנו רוצים כבר בתחילת הדרך לדעת מהם היעדים שלנו: מה אנחנו רוצים להשיג בקצה התהליך? האם זה הגברת מכירות? הגברת חשיפה ומודעות אולי? או שבכלל מיתוג? לכל אחת מהמטרות יש תהליך ייחודי וכלים נכונים לביצוע, שנקבע על פי קהל היעד והיכן הוא מסתובב. לדוגמה; עסק אשר רוצה למתג את עצמו בקרב אנשי עסקים מהעשירון העליון , ישתמש בתור תחילה בפלטפורמות להפצת תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה, לעומת קוסמטיקאית המעוניינת למתג עצמה בקרב חובבות קוסמטיקה. במקרה כזה נשתמש בפייסבוק ככלי עבודה יעיל למיתוג. כך גם לגבי מיתוג, מכירות וכל מטרה אחרת. עליכם כבעלי עסקים להבין כי לכל יעד יש כלי עבודה שונה ונכון להשיג את יעדיו. 
  2. תקציבי מדיה- לכל פלטפורמת פרסום נדרש תקציב שונה בהתאם ליעדי הקמפיין. לדוגמה: כאשר מדובר ביעדי חשיפה לקהל, התקציבים יהיו נמוכים יותר מאחר וה-CPC (עלות לקליק) תהיה נמוכה יותר מאחר ומדובר בחשיפה לאלפים. אסטרטגיה זאת ניתן לממש בפלטפורמות כמו גוגל -רשת המדיה, פייסבוק או פלטפורמות לפרסום תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין. בדרך כלל שלב החשיפה מיועד לעסקים שמפרסמים בפעם הראשון ורוצים להודיע לקהל היעד שיש אלטרנטיבה אחרת למתחרים. כמו כן, מומלץ לבצע שלב זה במשך חודש עד חודשיים, כשלב מקדים לשלבים הבאים כגון מכירות, רישום לדיוור, הרשמות לקורסים וכו'.לעומת העלויות הנמוכות ב-CPC באסטרטגיית חשיפה, עלויות של אסטרטגית מכירות ולידים- הצעת מכר, גבוהות יותר מאחר ומערכות הפרסום מונחות לחפש (לפי טרגוט) את הקהל שמתעניין ויבצע המרה מסוג כלשהו. אלמנט נוסף שמייקר את האסטרטגיה הזאת הוא שלא מדובר בחשיפה לאלפים אלא חיפוש ממוקד של קהל היעד.
  3. לוחות זמנים- לכל אסטרטגיית פרסום חייבת שיהיה לוז מסודר של כל שלב בתהליך; משלב החשיפה ועד לשלב הצעת המכר ללקוח. של חשיפה מתבצע בדרך כלל בין חודש לחודשיים, שלב המכר מתבצע לאורך כל הדרך, כאשר הלו"ז שלו עומד למבחן למשך חודש עד חודשיים, ולעתים יותר. תלוי בקהל היעד (לו"ז תוצאות לקהלי יעד מורכבים יימשך לפרק זמן רב יותר). בסוף שני השלבים הללו, מודדים תוצאות ובודקים ROI. במידה ותוצאות חיוביות, ממשיכים באותה הדרך. במידה ושליליות אנחנו נאלץ לבחון את המצב הקיים והסיק מסקנות על מנת לשפר תוצאות.
  4. אלטרנטיביות פרסום- בחירת כלי הפרסום הנכון נקבע לפי קהל היעד והיכן הוא מבלה את רוב זמנו באינטרנט. בחירת כלי הפרסום היא שלב קריטי כי במידה ולא נבחר בכלי העבודה הנכון, אנחנו נפסיד את קהל היעד ואת התקציבי שמתלווים אלו. לדוגמה, אם לפני 3 שנים עסק שקהל היעד שלו הוא בני נוער עד גיל 25 היה פייסבוק, כיום קהל היעד הוא בכלל באינסטגרם. הסיבה למצב זה הוא שאנחנו חייבים להיות מעודכנים ומסונכרנים להתנהגות קהל היעד שלנו ברשת. מאידך אם המוצר שאנחנו רוצים לשווק אותו הוא מוצר צריכה או מוצר בעל דרישה גבוהה, רצוי שנשקול את רשת החיפוש של גוגל מטעמי יעדים להצעת מכר בהחזר גבוה.
  5. מסרים ותכנים- המסרים שלנו כעסק, הם למעשה להסביר לקהל את השקפת עולמנו העסקית; איך אנחנו שונים מאחרים, איך נוכל לתרום ואפילו יותר מאחרים, האם אנו עסק חברתי או כלכלי? כשיש לנו סדרה של מסרים קבועה, נוכל לפרסם את העסק בצורה נכונה שתגיע ותיגע בליבו ובמוחו של קהל היעד. לכן חשוב מאוד להגדיר מסרים ברורים,כי בשלב הצעת המכר המסר צריך להיות מדויק. ככל שיהיה מדויק יותר כך התוצאות יהיו מדויקות יותר ויושגו בעלויות נמוכות יותר.

לאחר שסיימנו להגדיר את כל 5 ציוני הדרך למעלה נוכל בבטחה לצאת לקמפיין פרסום יעיל, אך חשוב להבין שתכנון מדויק של אסטרטגיה משפיע על כמות ואיכות התוצאות שאנו מעוניינים להשיג. שלב תכנון האסטרטגיה לעתים עלול לארוך זמן רב עד לכדי הבשלה היות וסופו של דבר מה שיכריע את הכף הם תקציבי המדיה שמוקצים מהעסק. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו להתייעץ איתנו