לייקים, הכנסות והקשר השבור שבינהם

(טריגר- יש פה המוןן לייק/ים)

פעמים רבות אנחנו מגיעים ללקוחות בין אם לפגישות עסקיות שוטפות או בין אם פגישות מכירה, והשאלה שנשאלת הכי הרבה (באמת!) ושחוזרת הכי הרבה היא:" אבל למה אין לי הרבה לייקים?" או "למתחרה שלי יש 700 לייקים בעמוד. תראה כמה הוא מצליח!" נושא הלייקים פורח, משגשג ונערץ אצל מרבית העסקים שמקדמים באופן לא מקצועי את הדף העסקי, אך באותה נשימה נופלים בפח של עצמם ומגיעים בסוף הדרך לאמרה הבאה "אין פרסום אמתי בפייסבוק הזה! הכל בזבוז של כסף!"  בגלל אינספור פעמים שאנחנו מנסים להסביר את הקשר או אי הקשר בין לייקים לבין לידים נכנסים, כתבנו את המאמר הקצר הבא, שמיועד בעיקר למקדמים מתחילים או ככלי הסבר למקדמים מומחים ללקוחות שלהם.

אז לייקים או אהבתי (בעברית צחה)…. כמה כיף לקום בבוקר ולראות את הפוסט שהעפת אתמול בשעה שמונה בערב, מפוצץ ב300 לייקים אחרי קידום ממומן של 40 שח? והדף שלך בכלללל מפוצץ בלייקים! מכאן ועד סין, נכון? אז זהו…שפחות! (צר לנו לפוצץ את הבועה. סורי וזה..). 

במקרים רבים אנחנו נתקלים בלקוחות חדשים ועוד בשלב האפיון של הלקוח והמטרות שלו בקמפיין, עוד לפני שבכלל הספקנו לומר בוקר טוב, הלקוח מתקיל אותנו בשאלה הבאה "כמה לייקים אקבל בחודש?" שהפכה למנטרה קבועה . אז בואו נבהיר את המשוואה הבאה: לייקים אינם ערובה להצלחת עמוד עסקי או להגברת הכנסות! שוב נגיד :לייקים אינם ערובה להצלחת עמוד עסקי או להגברת הכנסות!. אז יבוא בעל העסק ויאמר :תראה יש למתחרה שלי המון עוקבים והמון לייקים! בתשובה נאמר לאותו על עסק: נכון, אתה צודק. אבל בשלב זה אנחנו נבחן את קהל היעד, ואת העמוד ואת העוקבים והאם יש התאמה בין כולם. במילים פשוטות- האם כל מי שסימן לייק הוא בכלל קהל היעד מבחינה גאוגרפית, דמוגרפית או כל תחום אחר שמוגדר כקהל היעד של בעל העסק.

"אוקיי אז גם הפקיסטנים אוהבים אותי! מה רע בזה?"

אז זהו…שפחות! האלגוריתם של פייסבוק יודע לזהות מהר מאוד מיהם הלייקים האמיתים ומיהם הלייקים המזויפים שלכם, וסביר להניח שאם אתם בעלי עסק מקומי עם מקסימום חנות אחת נוספת, ומעולם לא שיווקתם מחוץ לגבולות מדינת ישראל, אבל עם 4000 לייקים כאשר אלף מתוכם פקיסטנים, יש לכם לייקים מזויפים. אז איך זה קרה ולמה זה כל כך לא טוב? נפרק את השאלה הזאת ל 2 חלקים:

1. איך זה קרה? קמתם בבוקר מלאי תושייה והרמתם פוסט, והחלטתם להרגיש מקצועניים ולממן אותו. נהדר! מה שסביר להניח שקרה שפשוט לא טרגתם את קהל היעד כמו שצריך, מה שהביא ל-2 תוצאות: א. בזבוז כספים מהיר יותר מהרגיל בגלל חוסר מיקוד בקהל יעד בפרמטרים שונים. ב. ייאוש מהמערכת בגלל שאמנם לייקים נכנסו, אבל כסף לא הגיע בעקבותהם.

2.למה זה כל כך רע? זוכרים שאמרנו שהאלגוריתם של פייסבוק מזהה פרופילים פיקטיביים? אז לא רק שהוא מזהה אותם, אלא שגם מאט ומצמצם את תפוצת הפוסטים שלך במידה נכרת.

אז למה אנחנו עדיין אוהבים אותם, ומה עושים כשהם מגיעים?

אנחנו אוהבים אותם כשהם מגיעים מקהל היעד שלנו, ובעיקר כשהם אמיתיים ויש בעקבותם מעורבות ופניות. צריך לזכור כי כל המטרה של פוסטים היא למעשה יצירת תוכן בעל ערך מוסף לקהל היעד שלנו, אשר בעקבותיו יוצרים דוח שיח או מערכת יחסים שבהמשך תוביל לביצוע רכישה. או בשתי מילים: משפך שיווקי. במרבית מהמקרים מצב זה נוצר לאחר מספר חודשים של השקעה בתוכן איכותי, מבודל ומקורי שמתאים ומדבר אל קהל היעד. התוכן נועד למספר מטרות: הראשונה- הענקת ערך מוסף לקהל היעד שלכם. להראות שאתם מביני עניין בתחומכם ושכדאי לעקוב אחריכם כי יש לכם טיפים נהדרים לתת.

השנייה- התוכן מראה על מקצועיות רבה ובעת הרגע, אתם תהיו אלו שיהיו שם כדי לתת את העצה לאותו הלקוח.

השלישית- חימום קהל היעד או מינוף 2 המטרות הקודמות לפרסום מוצרים/שירותים בהמשך. לדוגמה: עצם כך שאתם נמצאים כאן באתר, והגעתם עד לשורה זאת מראה למעשה שהתוכן היה ענייני עבורכם.

אז מכאן, איך ממשיכים?

ראשית, תדעו לזהות לייקים מקילומטרים כשקוראים להם רג'פור ואתם רואים שהם מהודו. לרוב הם יעשו יותר נזק מתועלת. שנית, תזהו את קהל היעד שלכם, ותכתבו תוכן מקורי ואיכותי כלפיו ותישארו נאמנים אליו. (אתם תראו ניסים מתחוללים אצלכם בדף!) שלישית ואחרונה, אם מקדם כלשהו ייפגש אתכם, וינסה לפתות אתכם ב"100 לייקים בשבוע!" ראשית תשאלו, איך? הרי זה תהליך מורכב לזהות את קהל היעד ומה הוא רוצה ואיך לגשת אליו ועוד ועוד…ותמיד תזכרו. יש לא מעט עמודי פייסבוק עם מעט לייקים אבל עם הכנסות גבוהות. בהצלחה! 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו להתייעץ איתנו