חישוב תקציב פרסום/ ROI: One on One

פעמים רבות, בעת אפיון לקוח אנו נשאלים:" איך חשבת את התקציב של הפרסום?". כמענה לשאלה זאת, אנו מתחילים להסביר ולהתעמק בנקודות כמו אסטרטגיה, אמצעי פרסום בדיגיטל,נפח פרסום ועוד…אז החלטנו לעצור הכל לרגע,כדי לעשות סדר בדברים  ולעזור לכם להבין את הראש של אנשי השיווק.

הבנה עמוקה של ROI

בהגדרתו ROI‏  (Return on Investment)הוא מדד כלכלי, המעריך כדאיות בהשקעות של כסף, זמן או משאבים אחרים. המדד משמש גם להשוואה בין חלופות ההשקעה  השונות העומדות בפני העסק. המדד משקף את רווחיות ההשקעה, ומסייע לבחון את קצב התקדמות למול יעדים, מתחרים או משווקים. לכן בבחינת תקציב שיווק, כלי זה חיוני מאוד לבחינת תחזית הכנסות העסק, בעת חדירה לשווקים חדשים (בחירה בין כלי פרסום דיגיטליים כגון גוגל, לינקדאין, פייסבוק, טאבולה ועוד…). נוסחת החישוב פשוטה למדי: (הכנסות פחות עלויות ) / עלויות. את התוצאה נכפיל ב- 100 על מנת לקבל את התוצאה באחוזים. לדוגמא, אם השקעתי בבאנרים 1000$החודש, והם הניבו לי עסקאות בשווי 1400$, החישוב הוא:

  • 1400-1000=400.
  • 400/1000 = 0.4
  • 0.4*100 = -החזר השקעה של 40%.

דרך נוספת לחשב ,ROI היא לפי מספר משתנים המעורבים בתהליך הפרסום וכל הכרוך בו (מקצה לקצה):

  • תקציב נתון- תקציב להשקעה בפרסום העסק באינטרנט.
  • צפי משוערך של לידים שיתקבלו- הצפי משוערך לפי ניסיון וידע קודם של מנהל השיווק בתחום (צפי משוערך של הלידים משתנה מפלטפורמת פרסום אחת לשנייה בהתאם לאסטרטגיית הפרסום שלה. פרטים נוספים במאמר: גוגל VS פייסבוק)
  • תמחור ממוצע –מהו הסכום הממוצע שהלקוח מכניס לעסק.
  • יכולת "סגירה" של בעל העסק- היכולת של בעל העסק להפוך את המתעניין ללקוח פעיל במערכת.- אחוז סגירה גבוה מצריך מסת לידים נמוכה יותר, לעומת אחוז סגירה נמוך המצריך מסת לידים גבוהה יותר. כאמור מסת הלידים משפיעה על התקציב הנדרש.

על ידי כל משתנים אלו יהיה ניתן לחזות האם ההשקעה כדאית או לא. את המשתנים הללו אנו חייבים לדעת עוד בשלב תכנון הקמפיין , והאסטרטגיה על מנת לקבוע יעדים שניתן לעמוד בהם, תכנון נכון של התקציב והקצאת משאבים בשבילו. לשתי השיטות יש מכנה משותף אחד והוא מדד "כדאיות ההשקעה". כלומר: במידה והחזר ההשקעה גדול מגובה ההשקעה, הרי שהיא כדאית וכדאי וניתן לצאת לדרך. במידה והחזר ההשקעה שווה לגובה ההשקעה, זהו מצב  שיש לשקול אותו  )מצב אדיש). במידה והחזר ההשקעה נמוך מגובה ההשקעה, צריך לעצור ולקחת צעד אחורה בתכנון ולשקול צעדים להמשך אסטרטגיה.

רגע אחד, לפני הזינוק!

"אין תקציב כולל שהוא נכון לפרסום". זהו כלל שכל בעל עסק צריך להבין בכדי להתחיל לחשוב על קמפיין שיווקי. לכל שוק יש קהל יעד  שמתנהג שונה מבחינה צרכנית, ולכל תחום יש פלטפורמת פרסום מתאימה. תקציב שיכול להתאים ולספק כמות מספקת של לידים ב800 שח בפייסבוק, יכול שלא להתאים בקידום ממומן בגוגל. לכן, לפני שאתם "רצים" לפרסם את העסק שלכם, חשבו מעט: כמה מניב לי כל לקוח? מהו אחוז המכירה שלי מכלל הלידים שנכנסים? כמה לקוחות אני רוצה? כל אלה שאלות אשר יעזרו לכם לתכנן אסטרטגיה שיווקית מדויקת ונכונה. אבל הכי חשוב, מניבה לקוחות אמיתיים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו להתייעץ איתנו