מיתוג

מי לא רוצה להיות מפורסם? זאת שאלה טיפשית למדי. בכל יום אנו פוגשים עשרות אנשים, פרטיים ואנשי עסקים שרוצים הכרה, חשיפה ובעיקר להיות מפורסמים. זאת בערך ההגדרה של מיתוג- הפיכת עוד מוצר מהמדף ל-"המוצר" שבולט מעל כולם. במילים פשוטות, במיתוג אנו מלבישים זהות רצויה על גבי המוצר. המותג לרוב ישקף את ערכי ועקרונות המותג וכך ישחק על הרגשות והמחשבות של קהל היעד. לכן בעת תחילת המיתוג, להשקיע מחשבה אילו רגשות ומחשבות נרצה לעורר בקהל היעד שלנו.

מיתוג העסק

לוגו

הלוגו הוא הפנים שלכם שאיתו כל לקוח יזכור אותו. הלוגו יכול להופיע כמעט בכל מקום, על הרכב שלכם, בדף העסקי בפייסבוק, בכרטיסי ביקור וגם באתר.
כך שבחירת הלוגו תשקף באופן חזותי ויצירתי את העסק שלכם. לכן בשלב זה רצוי להשקיע מחשבה עמוקה על איך נרצה שהוא יעוצב. איזה מסר חזותי הוא יעביר, האם יעורר השראה, הערצה או במקרים מסוימים אהבה אצל קהל היעד.

שפה גרפית

בחירת הצבעים שילוו את העסק שלכם ואת חווית לקוח שתרצו ליצור. השפה הגרפית היא יותר מסתם גוון צבע, אלא משמשת ככלי זכיר גם כאשר הלוגו אינו נוכח לעין.
דוגמה טובה לכך היא קוקה קולה, אשר צבע הוא אדום, צבע של אהבה, תשוקה וחיים. כך נוצר מצב בו כשנראה שלט בצבע שרובו אדום וחלקו הקטן לבן, נזכר שזהו שלט של המשקה המפורסם. לכן, בעת בחירת השפה הגרפית חשבו היטב אילו צבעים ישלטו בשפה העיצובית שלכם ואילו רגשות תרצו שיתעוררו בקהל היעד כשיתקל בשפה העיצובית שבחרתם.

מיתוג העסק

מי מאתנו לא היה רוצה להיזכר בזכות יכולתנו, כישרונות יופיו או תכונות אחרות שבולטות אצלו?משחר האדם, רצינו להיות ה-אנשים ה-חשובים בסביבתנו. באותה הצורה, במהלך ההיסטוריה יצרנו את אותו דפוס התנהגות גם לעסקים. רצינו שהעסקים שלנו לא רק שיפרחו,

אלא שגם ישמרו במודעות לקוחותינו גם בזמן שאינם נזקקים לשירותנו או למוצרנו. כך למעשה יצרנו את המותג ( מוצר+תג) שיישא את שמו של היצרן או מספק השירות. אז למה זה כל כך חשוב להיות ממותג? ואיך בכלל הופכים לאחד כזה?

מותג הוא מושג מתחום השיווק המתאר חברה, מוצר או שירות, ובכלל גם גופים אחרים כמו עמותה מפלגה ואפילו אדם פרטי. המותג מתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות  הקיימות אצל הלקוח בנוגע למוצר/שירות, ארגון או רעיון מסוים.

בעולם השיווק: המותג מהווה "יישות נפרדת משל עצמה" (האנשה) עם: ערכים, אופי, "אישיות" ועוד. מטרתו של מנהל השיווק היא לייחס למותג ערכים חיוביים, כמו איכות, יוקרה, הנאה או תמורה טובה לכסף. עם זאת ייתכן בהחלט שלצרכנים יהיו עמדות שליליות כלפי מותג מסוים. הדבר ייחשב בדרך-כלל לכישלון של התהליך השיווקי.

בשוק לא ממותג, קהל היעד כמעט שאינם מבדילים בין המוצרים המתחרים, כך לדוגמה מותגו התפוזים הישראלים בשוקי העולם והפכו למותג ישראלי נחשק. היצרנים (או ספקי השירותים) מתחרים ביניהם בעיקר באמצעות הורדת מחירים, באופן שפוגע ברווחיות שלהם.

המיתוג מאפשר להם להתחרות גם על מאפיינים אחרים של המוצר, שאינם המחיר. אם הצרכן תופס את המותג כבעל ערך עבורו, הוא יהיה מוכן לשלם עבורו יותר מאשר עבור מתחריו. הבדל זה במחיר יכול להגיע לעשרות אחוזים, והוא מכונה "פרמיית מותג" או "מותג פרימיום" .המיתוג הוא בעל ערך גם עבור הצרכן. ליצרן יש אינטרס שלא לפגוע בעמדות הצרכנים כלפי המותג. אם המוצר או השירות לא ייעמדו בציפיות הצרכנים, הם לא ישובו לרכוש אותם. לפיכך המותג מבטיח לצרכן, או אמור להבטיח לו, מוצר העומד בציפיותיו.

תהליך המיתוג (branding) הוא תהליך אסטרטגי שבו נוצר מותג חדש או מתעדכן מותג קיים. במסגרת תהליך זה מחליטים מהם 'ערכי המותג' הרצויים ומפתחים סממנים ומאפיינים ויזואליים ומילוליים האמורים לבטא 'ערכים' אלה.

סממנים אלה כוללים את שם המותג, הלוגו, סוגי האותיות המשמשים להצגתו, צורות, צבעים, צלילים וכל מאפיין חושי אחר שתורם לחווית המותג. במקביל נעשית בדיקה של השוק , מתוך כוונה לייצר למותג ערך ייחודי: מבודל ומובחן, נתפס וזכיר. בשלב זה מוגדרים הבידול, המיקוד, המיצוב והערך המוסף  של המותג.

השלב הבא בתהליך המיתוג הוא לשווק ולהחדיר את המותג ואת ערכיו לתודעה הציבורית באמצעים שונים ומגוונים כשתהליכי המיתוג הקלאסיים נעזרו בעיקר בפרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות, וכן על ידי אמצעים דיגיטליים כגון דף פייסבוק בעל אוהדים רבים, בלוגרים משפיעי דעה, אתרי אינטרנט, רשתות מקצועיות כגון לינקדאין ופרסום בגוגל ופייסבוק. 

קיימים מספר שלבים בתהליך המיתוג:

  • מחקר שוק – זהו השלב הארוך והחשוב ביותר בתהליך בניית מותג. בשלב זה מנתחים את המוצר, בודקים מהם היתרונות והחסרונות שלו, סוקרים מוצרים דומים ומתחרים, בודקים מהו קהל היעד של המוצר וסוקרים את נקודות המכירה.
  • אסטרטגיה – בניית אסטרטגיה על פי המסקנות ממחקר השוק שבאמצעותה ייבנה מותג.
  • עיצוב ובניית הקונספט – בניית הזהות של המוצר: צבע, לוגו, סלוגן, אריזה ושאר סממנים חיצוניים. בשלב זה נעזרים בדרך כלל באנשי מקצוע מתחומי הקופירייטינג, עיצוב המוצר, עיצוב גרפי, צילום ועוד.

בשלב זה אנו נחליט על צבעי המותג, לךוגו, שפה גרפית ועוד.

  • הטמעת מותג חדש – הטמעה פנים ארגונית של המותג, בניית קמפיין פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות, הפצת  המוצר, מעקב פעיל אחר הצלחת התהליך- קרי המכירות ועריכת שינויים במידת הצורך.

אז במילה וחצי…

החשיבות של שפה גרפית מותאמת לעסק ולקהל היעד

בחירת הצבעים שילוו את העסק שלכם ואת חווית לקוח שתרצו ליצור. השפה הגרפית היא יותר מסתם גוון צבע, אלא משמשת ככלי זכיר גם כאשר הלוגו אינו נוכח לעין.

דוגמה טובה לכך היא קוקה קולה, אשר צבע הוא אדום, צבע של אהבה, תשוקה וחיים. כך נוצר מצב בו כשנראה שלט בצבע שרובו אדום וחלקו הקטן לבן, נזכר שזהו שלט של המשקה המפורסם. לכן, בעת בחירת השפה הגרפית חשבו היטב אילו צבעים ישלטו בשפה העיצובית שלכם ואילו רגשות תרצו שיתעוררו בקהל היעד כשיתקל בשפה העיצובית שבחרתם.

מה זה לוגו והאם העסק שלך צריך את זה?

הלוגו הוא הפנים שלכם שאיתו כל לקוח יזכור אותו. הלוגו יכול להופיע כמעט בכל מקום, על הרכב שלכם, בדף העסקי בפייסבוק, בכרטיסי ביקור וגם באתר.

כך שבחירת הלוגו תשקף באופן חזותי ויצירתי את העסק שלכם. לכן בשלב זה רצוי להשקיע מחשבה עמוקה על איך נרצה שהוא יעוצב. איזה מסר חזותי הוא יעביר, האם יעורר השראה, הערצה או במקרים מסוימים אהבה אצל קהל היעד.

אז אם חשוב לך שהעסק יהיה ייצוגי ושהלקוחות הפוטנצילאים יזכרו את המותג לוגו זה הצעד הראשון.

חשוב לציין כי מיתוג עסקי , הנו תהליך שמתבצע בימינו באופן משמעותי גם באזורים הווירטואליים של חיינו באינטרנט. ההמונים נחשפים לתכנים ולזהות המוצר או השירות והרושם הראשוני קובע רבות את העתיד. מסיבה זו חשוב מאוד לא לעשות טעויות ולעבור תהליך של מיתוג עסקי בליווי חברה המתמחה בכך. חברות אלו מתכננות יחד עם בעלי העסקים את האסטרטגיה השיווקית המתאימה ביותר ולאורך זמן וכך משיגות את התוצאות המצופות מבחינתכם.

בואו לקבל הצעת מחיר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: