הקשר בין התנהגות צרכנים לפרסום דיגיטלי בעתות משבר

הקשר בין פרסום דיגיטלי והתנהגות צרכנים בעתות משבר

משברים מקומיים ועולמיים אחרונים, כגון מגיפת COVID-19, המלחמה באוקראינה, אסונות טבע ומיתון כלכלי, גרמו לבהלה וחוסר ודאות נרחבים, והובילו לשינויים משמעותיים בהתנהגות של צרכנים במגוון תחומי חיים.אם עסקים רוצים להישאר תחרותיים בתעשייה שלהם, בעליהם חייבים להבין ולהפנים את השינויים הללו, ולבחון מחדש את החלק של פרסום דיגיטלי באסטרטגיית השיווק שלהם על מנת להישאר רלוונטיים.

הקשר בין התנהגות צרכנים לפרסום דיגיטלי בעתות משבר

הפרסום הדיגיטלי הוכח כיעיל באופן אקספוננציאלי בזמני משבר בעת המודרנית.

בתקופות משבר צרכנים מבלים יותר זמן בבית – כך תמיד היה וכך תמיד יהיה. בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים,  יותר זמן בבית אומר יותר זמן של גלישה באינטרנט. צרכנים חייבים להישאר מחוברים לעולם (בין אם לצרכי עבודה או לצרכים אישיים), להישאר מעודכנים וכן- גם לקבל תכני בידור. לכן, עסקים שיוכלו להגיע לצרכנים הללו באופן יעיל, באמצעות פרסום דיגיטלי ישירות למרחבים הדיגיטליים בו הם נמצאים, יהיו בעמדת פתיחה טובה יותר במציאות החדשה.

דוגמה אחת לתעשייה שהסתגלה להתנהגות הצרכנים המשתנה בצורה מרשימה ביותר היא תעשיית המסעדנות. כאשר הרבה אנשים נשארו בבית עם מחשב פתוח (בין אם לשם עבודה, שיעורים בזום או צפייה בסרט), וכאשר החשש מיציאה מהבית היה ממשי, הביקוש לשירותי משלוחי מזון זינק. מסעדות שהתאימו את אסטרטגיות השיווק שלהן כדי להתמקד בפרסום דיגיטלי על פני אפיקי שיווק אחרים הצליחו להגיע לקהל לקוחות (שעכשיו היה מוצף בהצעות למשלוחי מזון) ביעילות ולהניע מכירות. 

כלומר, על ידי הנגשת שירותיהן ללקוחות באמצעות פרסום דיגיטלי, מסעדות רבות לא רק שלא קרסו, אלא הצליחו לצמוח בזמן משבר לא רק משום שהצליחו לזהות את הצרכים והדאגות של הצרכנים ולתת מענה לצרכים הללו, אלא משום שהצליחו להנגיש את הפתרון ללקוחות באמצעות פרסום דיגיטלי.

באמצעות שיווק באינטרנט הם הצליחו להגיע לקהל היעד שלהם ולהניב תוצאות גם בזמן משבר.

זוהי רק דוגמה אחת לאופן שבו עסקים יכולים למנף את הפרסום הדיגיטלי בזמן משבר. הבנת הקשר בין התנהגות צרכנים לפרסום דיגיטלי היא המפתח ליצירת קמפיינים רלוונטיים, משפיעים ומוצלחים. עסקים חייבים לשקול גורמים כמו התגובה הרגשית לפרסום, תפקידו של פרסום דיגיטלי ושינוי התנהגות הצרכנים בתקופות משבר כדי ליצור קמפיינים המהדהדים עם קהל היעד שלהם.

בעולם המשתנה במהירות של ימינו, עסקים חייבים להקדים את העקומה על ידי הבנה והפנמה שהקשר בין התנהגות צרכנים לפרסום דיגיטלי בתקופות משבר הוא בלתי ניתן להתרה, שכן – כמו שכבר אמרנו- באופן מסורתי אנשים נשארים בבית בעתות משבר אבל כיום כל מי שנשאר ספון בביתו מחובר לאינטרנט מהרגע שהוא קם עד הרגע שהוא הולך לישון.

לכן, (אם נחזור לדוגמת המסעדה) אם בימים כתיקונם משתלם למסעדה לפרסם בתחנת רכבת – בה אנשים מחכים אחרי העבודה ויש סיכוי גדול שירצו לאכול משהו שניתן לקנות בסביבת התחנה – הרי שבזמני משבר תנועת הנוסעים בתחנה לא מצדיקה את פתיחת אזור הישיבה במסעדה ולא מצדיקה את קניית שטחי הפרסום הפיזיים. 

מה שכן, בעקבות המשבר כל הנוסעים האלה עכשיו בבית, מחוברים לאינטרנט, ומתלבטים איזה אוכל להזמין. לא מתלבטים האם להזמין, אלא מה להזמין.על ידי התחשבות בשינויים שציבור הצרכנים עובר בזמני משבר וקצת גמישות מחשבתית, עסקים יכולים ליצור קמפיינים דיגיטליים רלוונטיים, משפיעים ומוצלחים, ועל ידי כך ליצור יתרון על פני המתחרים גם בתקופות לא ודאות.

בסופו של יום, זמני משבר מאז ומעולם היו קטליזטורים לצמיחה בקרב עסקים שהשכילו למצוא פתרונות לצרכי האוכלוסייה ולהנגיש את הפתרונות הללו לציבור הלקוחות שלהם. מה שהיה נכון בזמני משבר בזמני התנך וימי הביניים נכון גם בימינו – ההבדל היחיד הוא שכיום הרבה יותר קל להנגיש את השירותים ללקוחות מכיוון שאנחנו יודעים איפה רובם ככולם נמצאים: באינטרנט! 

לכן, מי שישכיל לזהות את השינויים בהתנהגות הדיגיטלית של קהל הלקוחות שלו, ויידע להנגיש להם את שירותיו או מוצריו באמצעות פרסום דיגיטלי, יהיה על דרך המלך להצלחה. בין אם אתם עסק קטן או תאגיד גדול, שיתוף פעולה עם חברה המתמחה בפרסום דיגיטלי, כמו B-Digitali, יעזור לכם ליצור אסטרטגיית פרסום דיגיטלית המותאמת לצרכים ולהתנהגות של קהל הלקוחות שלכם.

בואו להתייעץ איתנו