קידום אתרים לעסקים הוא היבט מכריע בשיווק דיגיטלי מאז כניסת האינטרנט לשימוש אזרחי, ובעבור
עסקים מסויימים, חשיבותו רק עולה בשנים האחרונות מכיוון שהוא עוזר לעסקים להגביר את הנראות
המקוונת שלהם, למשוך יותר תנועה ולייצר יותר לידים ומכירות.
יחד עם זאת, קידום חברה בינונית או קטנה בשווקים מסויימים עלולה להיות יקרה ומורכבת, ועסקים
עשויים לעמוד בפני החלטה לא פשוטה בכל הנוגע לקידום האתר שלהם: האם לעשות זאת בעצמם או
לשכור איש מקצוע? מה התקציב שלי ובאילו אפיקי שיווק לבחור במידה והוא לא מאפשר את כולם? כל
אלה שאלות לגיטימיות שחשוב שיעלו.
הנה כמה יתרונות וחסרונות של קידום אתר לעסק באופן עצמאי לעומת קידום אתר בעזרת איש
מקצוע
היתרונות של קידום אתר באופן עצמאי לעומת קידום מקצועי
קידום אתר לעסק שלכם באופן עצמאי יכולי להיות חסכוני מאוד, שכן זה מאפשר לחסוך את התשלום
עבור שירותי שיווק ופרסום מקצועיים. הדבר גם נותן לעסקים שליטה מלאה על בניית אתר האינטרנט
ואסטרטגיית הקידום בזמן אמת, ולאפשר להם להתאים אותה לפי ההעדפות והתקציב שלהם בלי
להמתין. בנוסף, קידום אתר באופן עצמאי יכול להיות חוויה לימודית שתוביל בסופו של דבר לצמחיחת
העסק. הכישורים הנרכשים חושפים את בעל העסק לצורות חשיבה שונות המאפשרת לעסקים לצבור ידע
כלים טכנולוגיים, ומיומנויות יקרות ערך שהם יכולים ליישם לא רק בקמפיינים עתידיים של שיווק דיגיטלי,
אלא גם לשלב במוצר ובאתר בצורה ייחודית להם.
החסרונות של קידום אתרים באופן עצמאי לעומת קידום ע"י איש מקצוע
אחד החסרונות הגדולים של קידום אתר באופן עצמאי הוא היעדר מומחיות ומשאבים. זו גם הסיבה
שהדגשנו למעלה שקידום אתרים לעסקים באופן אתר עצמאי יכול להיות יותר זול, ולא קבענו באופן חד
משמעי שהוא יותר זול. שיווק דיגיטלי הוא תחום מורכב שרק מתפתח כל הזמן, ועסקים שאין להם את
המומחיות והמשאבים הדרושים עלולים להיאבק ביצירת אסטרטגיית קידום יעילה ואף להפסיד כסף
בעקבות קמפיינים לא יעילים או במקומות הלא נכונים.
חשוב לזכור גם שללמוד את תחום השיווק הדיגיטלי "מאפס" גוזל זמן יקר ומשאבים מפעולות עסקיות
חשובות אחרות. בסופו של יום, מנהל עסק צריך לנהל את העסק במבט על, ואף הוכח כי מנהלים שנוקטים
בשיטות של micro managing מביאים לתוצאות פחותות מאלה המאצילים סמכויות ביצוע טכניות. יתרה
מכך, לטעויות שנעשות במהלך תהליך הקידום יכולות להיות השלכות שליליות מעבר לאבדן לקוחות
פוטנציאליים, כמו קנסות ממנועי חיפוש או סנקציות מפלטפורמות אחרות שגם ימנעו גישה ללקוחות
קיימים.
קידום אתר לעסקים – דיון ומסקנות
מהדיון הקצר שלמעלה, נראה שקידום אתרים לעסקים באופן עצמאי יכול להיות חרב פיפיות. מצד אחד,
מי שמבין את עולם המושגים באופן בסיסי, ובעל אוריינות טכנולוגית ממוצעת, יכול להגיע לרמת יעילות
סבירה תוך כמה חודשים של התמדה בעבודה ולמידה רצופה. במקרה כזה, אחרי שנה קידום עצמאי
בהחלט יהיה כלכלי להם. הבעיה היא שזהו תרחיש אוטופי ובפועל, לבעל עסק אין זמן להפוך להיות
תלמיד שיווק במשרה מלאה.
לכן, המסקנה המתבקשת היא שבעבור רוב החברות שהכנסתן תלויה ישירות באתר האינטרנט שלהן,
ובייחוד חברות קטנות ובינוניות שלא יכולות להשקיע עשרים אלף שקלים בחודש על שכר לאיש מקצוע IN
HOUSE כחלק מתקציב השיווק שלהן, מציאת ספק חיצוני שמתמחה בכל הקשור לתחום של קידום
אתרים לעסקים הוא קריטי- ויכול להוות את ההבדל בין הצלחה וכישלון של מאמצי השיווק. B-Digitali
הוא משרד פרסום דיגיטלי מהמובילים בישראל, ומספק ללקוחותיו מגוון שירותים המביאים לתוצאות
אפקטיביות לאורך זמן.