שלבים לבניית אסטרטגיית פרסום ושיווק דיגיטלי

לפרסם סטארטאפ מבלי להחסם בפייסבוק

פרסום דיגיטלי הוא כלי שיווק מרכזי בעולם העסקי המודרני- אשר מתבסס במידה רבה על מחשוב ותקשורת אינטרנטית. הוא מאפשר לחברות להגיע לקהלי מטרות בצורה יותר מדויקת, ממוקדת ופעילה- ובשיווק, פעיל שווה יעיל. כדי לעשות את זה בצורה שתביא לעסק שלכם הכי הרבה לקוחות אתם צריכים לחיות את העולם הזה או למצוא מישהו ששוחה בעולם השיווק הדיגיטלי עבורכם כמו דג במים. אם אתם רוצים חוות דעת מומחה לגבי אתר קיים או לגבי רעיון שאתם מגבשים, צרו קשר ומישהו מצוות המומחים שלנו ישמח לעזור. אם אתם עדיין מעדיפים לנסות לגבש וליישם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי בעצמכם, הנה כמה עצות פרקטיות שיסייעו לכם:  

יש שיווק ואז יש שיווק דיגיטלי 

בניגוד לשיווק "מסורתי" בלוחות מודעות, פרסום ברדיו ועוד, שיווק דיגיטלי מאפשר לחברות לפנות לקהל המתאים בצורה פעילה ואישית, באמצעות כתובות דוא"ל, מפגשי רשתות חברתיות, מנועי חיפוש ואתרי אינטרנט. כמו כן, פרסום דיגיטלי מאפשר לחברות לשלב מערכות תקשורת מיוחדות עם לקוחותיהן לאחר סגירת העסקה או המכירה, כגון תשלומי ביטחון אוטומטיים ועדכוני מוצרים, תודות לרצף הדיגיטלי הנשמר במערכות העסק (קישור הלקוחות ל CRM, לדוגמא).

השימוש בפרסום דיגיטלי יכול גם להגדיל את נפח העבודה וההכנסות של העסק שלכם במספר דרכים שונות. לדוגמה, תוכלו להשתמש בפרסום דיגיטלי כדי להגיע לקהלי מטרות חדשים באמצעות פרסום מתאים באתרי אינטרנט מסוימים, או לפתוח מערכת דיוור דיגיטלי כדי לשמור על תקשורת קבועה עימם ולתת להם עדכונים שוטפים (מכירתיים ואחרים) התורמים לקשר רציף ואמין בין העסק והלקוח. קשר זה הוכח כמשפר ביצועים ושביעות רצון הלקוח לטווח הארוך. 

לפרסם סטארטאפ מבלי להחסם בפייסבוק

תכנון אסטרטגיית פרסום דיגיטלי מכיל מספר שלבים חשובים שעליכם לעקוב אחריהם כדי להשתמש בכלי פרסום דיגיטלי בצורה יעילה. השלבים הם:

השלב הראשון בבניית האסטרטגיה היא הגדרת מטרה שיווקית: עליכם לקבוע מטרה מדויקת לפעילות הפרסום שאתם מתכננים. זה עשוי להיות הגדלת מכירות, חיזוק מוניטין, הגדלת המכירות או הגדלת הקהל הפוטנציאלי.

לאחר שהמטרה שלכם ברורה ומוגדרת, עליכם להגדיר את קהל המטרה: עליכם לקבוע מי הקהל המיועד שאליו אתם מנסים להגיע עם הפרסום שאתם מתכננים. זה עשוי להיות קהל מסוים לפי גיל, מין, מקום מגורים או תחומי עניין.

בחירת כלי פרסום: הוא השלב השלישי והוא שלב מכריע. לכן מרגע שאתם יודעים מה קהל המטרה שלכם עליכם לבחור את הערוצים הנכונים לפרסום כדי שיגיעו באופן ממוקד לחתך האוכלוסייה אליו אתם מנסים להגיע. אם אתם מנסים להגיע לקהל בגילאים מסוימים, או עם תחביבים מסויימים, אתם כנראה תרצו לפרסם בערוץ פרסום דיגיטלי מתאים כגון דוא"ל, אתרי אינטרנט מסויימים או רשתות חברתיות שבהן חתך האוכלוסיה המיועד שלכם פעיל לדוגמה, כנראה שלא יהיה כדאי לכם להשקיע בשיווק בטיק טוק אם אתם פונים לקהל של פנסיונרים, אבל דווקא פייסבוק כן יכול להיות כלי פרסום מדהים עבור קבוצה זו.

לאחר שבחרתם את אפיקי הפרסום שלכם, עליכם ליצור תוכן מותאם לכל אפיק פרסום בנפרד. תוכן זה לרוב כולל מאמרים, פוסטים ברשתות חברתיות, תמונות ועוד, אך בעולם השיווק- ככל שאתם יותר יצירתיים אתם יותר בולטים, אז באמת שאין גבול לדמיון כשזה מגיע לתוכן.

אחרי שהגדרתם את התכנית השיווקית שלכם, עליכם להגדיר יעדים מדידים להצלחת האסטרטגיה שלכם. כמובן שרכישות/עסקאות/הפקדות הן המדד האולטימטיבי, אבל בסוף כולם עובדים על תקציב וחשוב לראות לא רק אם אנחנו מרוצים מהתוצאות הסופיות, אלא גם איך ניתן לשפר אותן וגם לחסוך בהוצאות. מדדים שניתן להשתמש בהם כדי לבחור את הערוץ הנכון לפרסום כוללים את תנועת האתר, תוצאות של מנועי החיפוש, CTR (שזה מדד שבעצם בודק את רמת האינטראקציה של הגולשים עם הפרסומת) ועוד.

חיבור קמפיין פרסום דיגיטלי לרצפת המכירה: הו דרך מעולה נוספת לייעל את אסטרטגיית הפרסום שלכם. על ידי חיבור הקמפיין לרצפת המכירה, תוכלו לראות מגמות של אילו קמפיינים עובדים יותר טוב מאחרים (לרוב, במקרים כאלה, מערכת ה CRM תציג ביחד עם שאר פרטי הלקוח גם את הקמפיין ממנו הגיע) ולעקוב אחר הלקוחות למטרות שימור. כדי לחבר קמפיין פרסום דיגיטלי לרצפת המכירה ניתן להשתמש בכלים מגוונים כגון קודי הטבה, קודי הפנייה או קודי מכירה. באמצעות כלים אלו (ואחרים) אנשי המקצוע יכולים לעקוב אחרי התוצאות של הפרסום ולקבוע את המדדים החשובים כגון אחוזי ההמרה מתוך כמות המבקרים באתר, כמות הזמנות ועוד.

לסיכום, פרסום דיגיטלי הוא הכלי השיווקי היעיל ביותר הקיים בעולם כיום. הוא יעיל בגלל שהוא ממוקד, חסכוני (בייחוד כשמשווים למחיר של מודעה בעיתון או שלט חוצות), ניתן לעדכון ואופטימיזציה, ומאפשר המשך מעקב אחרי הלקוחות ושימורים. 

אמנם תיארנו למעלה את נקודות הדרך החשובות על מנת לבנות אסטרטגיית שיווק ופרסום דיגיטלי, ונכון שברמה הרעיונית זה מאוד הגיוני ופשוט, אבל חשוב לנו להדגיש שהביצוע הוא מורכב מכיוון שבנוסף על ייצור התוכן (שזה מקצוע בפני עצמו) הוא דורש שימוש במערכות רבות ומגוונות להפעלת הקמפיינים, איסוף וניתוח של הסטטיסטיקות שצברתם (בסעיפים 5 ו-6 למעלה) ועוד. 

אז אם אתם יודעים PPC או SEO או SMM אנחנו ממליצים לפחות לנסות לעשות את זה לבד ולראות איך הולך לכם, אבל אם האותיות האלה נשמעות לכם כמו סינית, תעשו לעסק שלכם טובה וצרו קשר עם איש מקצוע שיטפל לכם בזה.   

בואו להתייעץ איתנו