תכנון אסטרטגיית שיווק לאתר e-commerce

תכנון אסטרטגיית שיווק לאתר מסחר אלקטרוני (e-commerce) יכול להיראות כמו משימה מורכבת, אבל התהליך הוא למעשה די פשוט ברגע שאתם יודעים מה לעשות.

תכנון אסטרטגיית שיווק לאתר e-commerce

המפתח להצלחה הוא להתחיל רק אחרי שפיתחתם והגדרתם תוכנית סדורה ומקיפה שמגדירה את יעדי הקמפיין, קהל היעד, התקציב וטקטיקות השיווק שבהן תרצו להשתמש (כלומר- הכלים שבהם תבחרו, כמו PPC, SEO ועוד). אם תקדישו את הזמן לעשות זאת מראש, לא רק שתחסכו זמן וכסף בהמשך, אלא גם תוכלו ליצור מסע פרסום שיווקי מקיף ואפקטיבי שמביא לתוצאות.

בניית אסטרטגיית שיווק יעילה מתחילה בדברים הבאים: 

  1. הגדירו את המטרות שלכם:

הצעד הראשון בתכנון אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לאתר מסחר אלקטרוני הוא להגדיר את המטרות שלכם. מה אתם מקווים להשיג במאמצי השיווק שלכם? האם אתם מחפשים להגדיל את התנועה לאתר, לייצר לידים או להגביר מכירות? לא משנה מהן המטרות, ודאו שהן ספציפיות, ניתנות למדידה וניתנות להשגה. זה יעזור לכם להישאר ממוקדים, יעזור לכם לנתח את התוצאות שלכם בצורה נכונה, ויבטיח שמאמצי השיווק שלכם מתאימים ליעדים העסקיים הכוללים וליעדי הקמפיין.

    2. הכירו את קהל היעד שלכם:

השלב הבא במחקר המקדים לקמפיין ובניית אסטרטגיה שיווקית הוא להכיר את קהל היעד שלכם על בוריו. מי הקהל שלכם? מהם תחומי העניין ונקודות התורפה שלו? מהי הדרך הכי קצרה ללב ולארנק של הקהל שלכם? הבנת קהל היעד היא קריטית מכיוון שהיא תעזור לכם ליצור קמפיין שיווקי שמהדהד עם הקהל שלכם ונותן מענה לצרכיו – חומריים ורגשיים כאחד. אתם יכולים להשתמש במגוון כלים כדי לחקור את קהל היעד שלכם, כולל מדיה חברתית, סקרים, משובי לקוחות ועוד.

    3. הכירו את המתחרים שלכם:

אנחנו בטח לא צריכים לגלות לכם שלעסק שלכם יש מתחרים- אבל אנחנו כן פה כדי לעזור לכם לעקוף אותם. אחת הדרכים הכי טובות להתגבר על התחרות שלכם היא להכיר אותה. מה המוצר שלהם ואיך הוא ביחס למוצר שלכם? איך הם משווקים את עצמם? האם האתר שלהם טוב או לא? אם האתר לא טוב, איך הם עדיין מצליחים? שאלות כאלה ואחרות יעזרו לכם ללמוד מטעויות של אחרים, לזהות את נקודות התורפה של המתחרים והיתרון היחסי שלכם על פניהם, ולבנות את האסטרטגיה שלכם בהתאם.

  4. קבעו תקציב שיווק:

ברגע שיש לכם הבנה ברורה ומוגדרת של היעדים וקהל היעד שלכם, הגיע הזמן לקבוע את התקציב השיווקי שלכם. כמה אתם מוכנים להוציא על שיווק? התקציב אותו תקצו לשיווק ישפיע במידה רבה   על סוגי הטקטיקות (הכלים הטכניים והשיטות) בהן תוכלו להשתמש, ובמידה רבה יגדירו את הכלים האלה עבורכם. לכן, לתקציב ישנה גם השפעה ישירה על התוצאות שתוכלו להשיג. חשוב להקצות את התקציב שלכם בזהירות ולוודא שאתם מנצלים אותו בצורה היעילה ביותר שיש.

  5. בחרו את טקטיקת השיווק שלכם:

עם המטרות, קהל היעד והתקציב שלכם בחשבון, הגיע הזמן לבחור את טקטיקת השיווק. טקטיקות שיווק הן למעשה הכלים העומדים לרשותכם על מנת להביא את המסר ללקוח. ישנם ערוצי שיווק רבים ושונים לבחירה, והם כוללים אופטימיזציה למנוע החיפוש של גוגל כחלק ממאמץ קידום אורגני (SEO) פרסום ממומן בגוגל ובאמצעים אחרים (כאשר המוכר שבהם הוא ה- PPC), שיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, שיווק תוכן ועוד. 

ייתכן שתרצו לשקול גם שיווק על ידי משפיענים, שיווק בוידאו או קמפיינים אחרים המאתרים לקוחות לפי הרגלי קניה וגלישה. המפתח לבחירת ערוצי השיווק הוא לבחור את הטקטיקות שהן בעלות הסבירות הגבוהה ביותר להגיע לקהל היעד שלכם באופן ממוקד, בעלות הסבירות הנמוכה ביותר להגיע לקהל לא רלוונטי (זה סתם בזבוז כסף) ולעזור לכם להשיג את המטרות שהגדרתם באסטרטגיית השיווק (מסעיף מספר 1 במאמר).

   6. צרו אסטרטגיית תוכן:

התוכן שלכם הוא עמוד השדרה של מאמצי השיווק שלכם בגלל שזה הקול שלכם, זה כרטיס הביקור שלכם וזה הרושם הראשוני שאתם משאירים על לקוחות פוטנציאליים – וכמו שאומרים באנגלית: There's no second chance to first impressions. 

לכן חשוב שתהיה לכם אסטרטגיית תוכן מוצקה. משמעות הדבר היא יצירת תוכן בעל ערך, רלוונטי ומושך לקהל היעד שלכם. חשוב לדבר בשפה שבה אוכלוסיית היעד שלכם משתמשת. תדברו בטון סמכותי אבל לא מתנשא, מכירתי אבל לא מעיק, והכי חשוב: תהיו עקביים. תוכן רלוונטי גם אומר לוודא שהוא מותאם למנועי חיפוש ושהוא מופץ בערוצים הנכונים. 

מתן דגש על אסטרטגיית תוכן יעזור לכם לבנות מותג חזק ומוביל בתעשייה שלכם.

   7. אופטימיזציה לאחר תחילת הקמפיין:

השלב האחרון בתכנון אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי למעשה מתבצע לאחר תחילת הקמפיין, והוא ביצוע אופטימיזציה. קמפיין טוב ונכון "תוקף" מכמה כיוונים – כלומר, בשילוב של כמה טקטיקות. יחד עם זאת, השילוב והאיזון בין הערוצים השונים משתנה מלקוח ללקוח ואת זה ניתן לעשות רק לאחר שיש בידינו תוצאות על המאמץ ההתחלתי.

כדי לעשות אופטימיזציה יש לעקוב אחר התוצאות של הקמפיין עד כה ולראות מה עובד ומה לא. איפה יש אינטראקציה ואיפה אף אחד לא נכנס. זה יעזור לכם לזהות אזורים לשיפור או שינוי ולבצע את ההתאמות הנדרשות לקמפיין השיווקי.

מעקב שוטף והתאמת מאמצי השיווק שלכם בהתאם לתוצאות יעזרו לכם בשני מישורים עיקריים: הראשון הוא חיסכון כלכלי – כלומר, תפסיקו לשלם על פרסום שלא עובד ותוכלו להפנות את התקציב הזה לטקטיקות שיותר יעילות עבורכם. השני הוא שיפור הנראות והנוכחות של העסק שלכם.

 

בסופו של יום תכנון אסטרטגיית שיווק דיגיטלית עבור אתר מסחר אלקטרוני עשוי להיראות מרתיע בהתחלה, אבל זהו תהליך עם הרבה מאוד היגיון בריא, מעט מאוד דברים טכניים ללמוד, ועם תוכנית וחזון מגובשים מדובר בתהליך אינטואיטיבי ויעיל. על ידי הקדשת הזמן להגדיר את המטרות והאסטרטגיה שלכם מראש תוודאו תהליך יעיל וכלכלי. 

אם אתם מנהלים עסק קטן ויש לכם זמן להשקיע, ניתן ואפילו מומלץ לנסות לעשות את זה לבד, אבל אם אתם בעלי עסק עם מחזור משמעותי, יותר משתלם לכם להפקיד את המשימה בידיים של מקצוענים. הזמן שלכם שווה הרבה כסף ואיש מקצוע יעשה את העבודה יותר טוב ויותר מהר – כמו בכל תחום אחר. 

כאשר מדובר בבחירת חברה להפקיד את מאמצי השיווק שלך, אל תחפשו רחוק יותר מאשר B-Digitali. המומחיות והניסיון שלנו בשיווק דיגיטלי מבטיחים לכם את התוצאות הכי טובות במחירים הכי טובים, ואלה הן רק חלק מהסיבות שבגללן B-Digitali היא הבחירה הטובה ביותר עבור עסקי המסחר האלקטרוני שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו להתייעץ איתנו