החשיבות של בניית אתרים לקידום אורגני

 

מתחילים בבניית אתר אינטרנט? אולי משדרגים את האתר הקיים? כדאי לדעת שכבר בשלב ההקמה המומלץ לבנות אסטרטגיה לקידום אורגני, ולהתאים את עץ האתר למנועי החיפוש, כך תוכלו מבעוד מועד לבנות בסיס איתן ל – SEO.

בניית אתר אינטרנט הוא תהליך שמקפיץ את העסק שלכם קדימה ומאפשר ליהנות מנכס דיגיטלי שמייצר חשיפה ברשת ולידים איכותיים. אולם, אתר יכול להיות יפה ומרשים, אך ללא קידום וחשיפה, הוא לא יופיע בראש תוצאות החיפוש. כדי לחשוף את האתר במנוע החיפוש, נוכל לבצע קידום ממומן שזהו קידום פר קליק המאפשר לנו להגיע לראש תוצאות החיפוש, או קידום אורגני, כלומר קידום טבעי המופיע לאחר התוצאות הממומנות.

האם חובה להתאים את האתר לקידום אורגני?

כחלק מבניית האתר, עלינו לייחס חשיבות גם לקידום האורגני, רק אם נרצה לקדם אותו במנוע החיפוש של גוגל. האם כל אחד חייב להתאים את האתר ל- SEO? העדיפות היא שכן, כיוון שאם תרצו בעתיד לקדם את האתר, הוא יהיה מוכן מראש ולא תצטרכו לבצע התאמות. כמובן שאם האתר נועד לצורך תדמיתי בלבד, או מראש תרצו לקדם אותו רק בעזרת קידום ממומן, אין צורך.

אז בואו נתחיל… איך מתאימים את האתר לקידום אורגני?

מתחילים עם עץ אתר. חשוב להבין שמבנה האתר והעמודים הפנימיים הם קריטיים לקבלת דירוג גבוה מגוגל בביטוי חיפוש הרלוונטי לדף. במילים פשוטות, עלינו לפתוח דף לכל שירות שנרצה לקדם אורגנית, על מנת שגוגל יסרוק כל דף בנפרד ובעיקר את הכותרת שנקראת H1 שהיא למעשה השם של השירות.

ניקח לדוגמה – עו"ד העוסק בתחום דיני משפחה, סביר להניח שיש לו שלושה שירותים מרכזיים > גירושין > ירושות וצוואות > הסכמים. כבר בשלב אפיון האתר, עלינו לפתוח תתי דפים לכל שירות כמו הסכמי גירושין, ייצוג בתהליך גירושין, מזונות, גישור במשפחה ועוד. למעשה, כל תת נושא יקבל "שם" משלו, כך גוגל יקדם את הביטוי של הדף. כמובן שיש לבצע מחקר ולבדוק איך אנשים מחפשים, לאיזה ביטוי יש יותר חיפושים כדי לתת לדף שם המתאים לתצורת החיפוש של הגולשים.

כתיבת תוכן בשילוב מילות מפתח רלוונטיות

גם בתהליך כתיבת התוכן יש התייחסות לקידום אורגני, הרי עלינו לשלב בתוכן את מילת המפתח של העמוד + מילות מפתח נרדפות, על מנת שהאלגוריתם של גוגל יבין במה הדף עוסק, וכך ידרג אותו בהתאם. חשוב להבין שגוגל מעוניין 'להפנות' גולשים לדפי מידע איכותיים ומקצועיים, ולכן חשוב להתמקד בתוכן איכותי, מקצועי וכזה שמאפשר לגולש לקבל ערך אמיתי.

תפריט נוח שימנע נטישה

בשורה תחתונה, הגולשים זקוקים לתפריט נוח ואתר ידידותי לגלישה, ולכן יש לאפיין את חוויית המשתמש כבר בתחילת הדרך. חשוב להבין שגוגל יודע לזהות את התנהגות הגולשים באתר שלכם, כלומר במידה וחוויית הגלישה ו/או התכנים איכנם ברורים, הגולש ישהה זמן מועט באתר, כלומר הנטישה תהיה מהירה, מה שמסמן לגוגל שהאתר לא ידידותי ולכן הדירוג יהיה נמוך. אם כך, במידה והאתר יהיה איכותי ויפנה לקהל היעד בצורה מקצועית, אחוזי הנטישה יהיו נמוכים.

קוד נקי ושמירה על הכללים

עוד פרמטר המשפיע על קידום אורגני הוא כתיבת קוד נקי, ולכן חשוב מאוד שמפתח האתר ידע לכתוב קוד בצורה נקייה וברורה ויקפיד על פיתוח נכון של האתר. לדוגמה, תגי המתא באתר צריכים להיות כתובים נכון, כך גם התיאור של כל עמוד וגם קידוד ותכנות האתר צריכים להתאים לכללים של גוגל, מה שיסייע לקידום האתר.

חייבים לבנות אתר שמתאים לקידום אורגני? בואו נדבר >>>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בואו להתייעץ איתנו

ליעוץ חינם מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: